На запитання читачів відповідає:

адвокат Менько Дмитро Дмитрович
м. Ромни, вул. Соборна, буд. 13, кв. 52
питання від 22 лютого
28.02.2017 \\ Коментарів немає.

Нещодавно я придбав собі мобільний телефон, який був у вжитку. За кілька днів його роботи виявилися деякі несправності. Коли я хотів повернути товар продавцеві, той повідомив, що телефон продавався як комісійний і гроші вже передані власнику, де його знайти, не знає, а свої гроші віддавати не буде.
Хто має повертати мені кошти і як це зробити? 

Порядок здійснення комісійної торгівлі непродовольчими товарами регулюється Правилами комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженими наказом Міністерства зовнішньоекономічних зв'язків і торгівлі України від 13.03.95 р. № 37 з наступними змінами.
Учасниками сторін торговельного процесу на комісійних засадах є: суб'єкт господарювання, який приймає товар на комісію (в подальшому - комісіонер), і   громадянин, підприємство (організація, установа), що здає товар на комісію (в подальшому - комітент).
При здаванні речей на комісію громадяни України повинні пред'явити паспорт або документ, який його замінює; іноземні особи - відповідний вид на мешкання в Україні або національний паспорт з відміткою про перебування в Україні.
Відносини сторін регулюються договором, яким комітент доручає продаж товару комісіонеру за визначену винагороду.
Товари, що були в користуванні, придбані у комісіонера, можуть бути повернені назад лише за згодою комісіонера. Щодо товарів, на які закінчився гарантійний термін, то на них поширюється дія статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів".
Згідно з частиною 2 статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів, "вимоги споживача в разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, задовольняються за згодою продавця.
У той же час, споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника.
Основною відмінністю гарантійного строку від строку служби є об’єм гарантій виробника. Протягом гарантійного строку виробник несе відповідальність за належну роботу (застосування, використання) продукції, а протягом строку служби - виробник (виконавець) гарантує її безпеку та несе відповідальність за істотні недоліки, що виникли з його вини. 
Таким чином, мобільний телефон, що був у вжитку, придбаний через комісійну торгівлю, може бути повернений продавцю лише за його згодою. 
У  той же час,  покупець, як і будь-який споживач, має право пред'явити виробнику (продавцю)  вимогу про безоплатне усунення недоліків придбаного телефону після закінчення гарантійного строку, якщо такі недоліки є істотними і допущені з вини виробника. 

Поділитися з друзями


Повернення до списку