На запитання читачів відповідає:

адвокат Менько Дмитро Дмитрович
м. Ромни, вул. Соборна, буд. 13, кв. 52
питання від 22 березня
28.03.2017 \\ Коментарів немає.

Зараз займаюся ремонтом у своєму домі. Кілька днів тому придбав у будівельному магазині кахель та клей для нього у  великій кількості й по досить високій вартості. У процесі ремонту виявилося, що заплановане зробити неможливо і понад третина вище зазначеного будматеріалу зайва. Чек зберігся, 14 днів ще не минуло. У магазині відмовляються приймати решту товару.  Зайвий матеріал запакований і нічим не відрізняється від нового. Чи мусить магазин забрати його та повернути мені кошти? Чим це аргументувати? 
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив довший термін. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром. Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), затверджує Кабінет Міністрів України. Кахель та клей для нього до вказаного переліку не включені.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає в продажу, споживач має право або придбати інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір і одержати назад гроші за вартістю поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний за надходженні його у продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
Таким чином, обміняти непродовольчий товар належної якості на інший, аналогічний, можна, якщо: з моменту придбання пройшло не більше 14 днів; товар не використовувався; збережені товарний вигляд товару, його споживчі властивості, пломби, ярлики тощо; зберігся розрахунковий документ, який споживач отримав разом із товаром; товар не входить у перелік тих, що не підлягають обміну.
Повернути товар належної якості і забрати гроші можна, якщо дотримані всі вищезгадані умови, і аналогічного товару, необхідного покупцеві, немає у продажу. 
Тобто, якщо з будь-яких причин товар вам не підійшов, ви можете придбати схожий товар з асортименту за умови перерахунку вартості або розірвати договір, повернути товар і забрати гроші. 
Якщо продавець не задовольнив усну вимогу про розірвання договору та повернення коштів за товар, необхідно викласти свою вимогу письмово, де зазначити: дату купівлі товару, наявність розрахункового документу, що підтверджує факт купівлі-продажу товару, описати причину повернення товару. Якщо продавець відмовляється прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом того, що вкладено в поштовий конверт, або ж вручити таку заяву в присутності свідків, які на іншому примірнику заяви мають своїми підписами ствердити факт вручення заяви продавцю.
Крім того, в разі порушення прав споживача, незадоволення його законних вимог можна звернутися до суду з відповідним позовом або із скаргою до Держпродспоживслужби України. 

Поділитися з друзями


Повернення до списку